måndag 24 augusti 2009

Bergen må vika

”Bergen skola väl vika och högarna
falla; men min nåd skall icke vika
ifrån dig, och mitt fridsförbund skall
icke förfalla, säger Herren, din för-
barmare.”
Jes 54:10


”Bergen må vika och högarna falla,
Evig min nåd och min trohet dock är;
Aldrig förbundet av frid skall förfalla”,
Så säger Herren, din frälsare kär.

Hjälp mig, o Jesus, att gömma de orden,
Lär mig att rätt taga fasta på dem!
Och när jag slutat min vandring på jorden,
Låt mig i tron på det löftet gå hem!


Ursprungligen:
”Bergen skola väl vika och högarna
falla; men min nåd skall icke vika
ifrån dig, och mitt fridsförbund skall
icke förfalla, säger Herren, din för-
barmare.”
Jes 54:10

”Bergen må vika och högarna falla,
Evig min nåd och min trohet dock är;
Aldrig förbundet af frid skall förfalla”,
Så säger Herren, din frälsare kär.

Hjelp mig, o Jesu, att gömma de orden,
Lär mig att rätt taga fasta på dem!
Och när jag slutat min vandring på jorden,
Låt mig i tron på det löftet gå hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar